Соціальний захист

Поширити

Соціально-педагогічний супровід освітнього процесу

Соціально-психологічний супровід – це процес, що містить комплекс цілеспрямованих послідовних педагогічних дій, які допомагають дитині зрозуміти життєву ситуацію, забезпечують дитині саморозвиток на основі рефлексії того, що відбувається.

Основною метою соціально – педагогічного супроводу є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, формування безпечного освітнього середовища для максимальної реалізації внутрішнього потенціалу всіх учасників освітнього процесу.

Соціальний педагог реалізовує завдання в контексті збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання , сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.

Основні завдання соціально-педагогічного супроводу:

  1. Здійснення соціальної адаптації дітей до умов навчального закладу.
  2. Створення сприятливого мікроклімату в освітньому закладі.
  3. Здійснення просвітницько-профілактичної та соціально-перетворювальної діяльності із здоровими дітьми і дітьми з особливими потребами та їх батьками з метою створення сприятливого навчально-розвивального середовища.
  4. Надання соціально-педагогічної допомоги соціально незахищеним категоріям дітей з метою правового захисту, підвищення їх соціального статусу.
  5. Здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей, схильних до девіацій та їх батьків (опікунів).
  6. Проведення просвітницько-профілактичної, консультативної, колекційної роботи з ліцеїстами, батьками з питань комп’ютерної залежності.
  7. Профілактика протиправної, агресивної, насильницької, адитивної поведінки серед ліцеїстів.
  8. Здійснення соціально-педагогічного патронажу сімей, які перебувають в кризових життєвих обставинах.
  9. Посилення профілактичної роботи з питань попередження негативних явищ в суспільстві: експлуатації, торгівлі, насильства, бездоглядності, нездорового способу життя тощо.
  10. Стимулювання соціально-значимої діяльності ліцеїстів через залучення їх до секцій та гуртків, до дитячих та молодіжних організацій, волонтерської роботи, організація соціально прийнятного дозвілля для ліцеїстів.
  11. Залучення учасників освітнього процесу до правової культури, збагачення їх правовими знаннями, вміннями, навичками з метою дотримання прав дітей та ін. суб’єктів як в межах закладу, так і поза ним.
  12. Підвищення соціально-психологічної культури і компетентності всіх учасників освітнього процесу.