Виховна робота

Шановні колеги!


         На сторінці з навчально-виховної роботи Ви можете ознайомитись із життям нашого училища за такими напрямками: гурткова робота, робота з батьками, учнівське самоврядування, соціально-психологічна служба та іншими новинами ВПУ №4 м. Хмельницького.

Суть виховання полягає саме в тому,

що старше покоління передає свій досвід,

свою пристрасть, свої переконання

молодшому поколінню.

                                  А.Макаренко

Виховна робота здійснюється за Положенням про організацію і проведення виховної роботи у ПТНЗ, планом роботи на навчальний рік та іншими нормативно-правовими документами.

 Головною метою виховної роботи є формування свідомого громадянина, патріота, професіонала, людини з притаманними їй особистісними рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками і поведінкою, спрямованими на саморозвиток і самовдосконалення.

Процес виховання учнів училища – це система, яка поєднує в собі національно – патріотичне, професійне, правове, естетичне та моральне виховання; зв’язок планування, організації та аналізу виховної роботи; взаємодію учнівського та педагогічного колективів.

Учні  училища – активні учасники гуртків, клубів за інтересами. В навчальному закладі працюють дискусійний,  лекторські групи з пропаганди здорового способу життя.

Педагогічний колектив працює над реалізацією таких напрямків виховної роботи:

·   створення умов для зміцнення здоров’я учнів, ведення ними здорового способу життя, застосування народних традицій;

·   плекання в учнів історичної пам’яті, національної свідомості та самосвідомості, гідності й гордості;

· виховання в учнів високих моральних якостей, етичних, духовних цінностей, принципів народної і загальнолюдської моралі, милосердя;

· формування в учнів патріотизму, високої громадянськості, широкого політичного кругозору;

            участь їх у громадській діяльності, політичному житті, зміцненні української держави;

·  виховання високої правосвідомості, правової культури студентів, формування поваги до Конституції України;

· формування в учнів економічної, екологічної художньо-естетичної культури, готовності пізнавати і засвоювати естетично-духовні скарби рідного та інших народів;

·  виховання працелюбності, пошани до професійної праці, поваги до фізичної та розумової праці, активної і творчої трудової діяльності, формування професійної майстерності.

Учні не тільки вивчають будівельну справу, а й цікаво проводять дозвілля в гуртках художньої самодіяльності, беруть активну участь в обласних конкурсах по професії; займаються в спортивних секціях (з баскетболу, легкої атлетики, настільного тенісу, атлетичної гімнастики, мініфутболу), виступають на місцевих та обласних змаганнях.

Під час акції „Молодь обирає здоровя” проведено лекції з переглядом відеофільмів:

·       Профілактика СНІДу серед молоді;

·       Інфекції, які передаються статевим шляхом.  Охоче приймають участь учні і в інших заходах:

 – Інтерактивна виставка «Маршрут безпеки»;

– Конкурси плакатів, рефератів та фотографій тощо

Метою національно-патріотичного виховання є формування в кожного учня мотивів, потреб глибоко знати й берегти рідну землю, мову, культуру – волелюбні і героїчні заповіти предків.

Значна увага приділяється  роботі з правового виховання. Сформовано раду з профілактики правопорушень, затверджено план роботи ради. Усі заходи здійснюються з метою недопущення правопорушень.

Активно ведеться пропаганда здорового способу життя серед учнів: регулярно проводяться бесіди про шкідливий вплив тютюнопаління, впливу алкоголю та наркотиків на здоров’я. Проведено лекторій «Ні – наркотикам!» з переглядом фільму. Організовано роботу  групи волонтерів «Молодь обирає здоровий спосіб життя».

Традиційними в училищі стали “Дні здоров’я” (до Дня фізкультури і спорту),  екскурсії на природу  з проведенням  спортивних конкурсів – «Нумо, хлопці»!,“ Козацькі забави”.

Таким чином, педагогічний колектив намагається створити дієву систему виховної роботи, яка сприяє формуванню гармонійно-розвиненої людини.

Одним з центрів виховної та культурно-масової роботи з учнями є бібліотека, яка є центром підготовки до занять та самостійної роботи в училищі. Бібліотекарем проводяться різні виховні заходи з учнями училища: конференції, бесіди, лекції, диспути, виставки літератури.

На належному рівні проходить організація вільного часу в гуртожитку: конкурси, пізнавальні екскурсії, Дні іменників, акції, ділові ігри, круглі столи.

  Органи учнівського самоврядування училища – важливий компонент виховної системи. Президент і лідери учнівського самоврядування – це сучасно та  дійово. Самоврядування – метод досягнення широкого спектру виховних завдань – громадської активності, соціальної відповідальності, набуття всебічного морального досвіду. Саме проблеми організації учнівського життя в навчальному закладі значною мірою вирішуються завдяки учнівському самоврядуванню.

В училищі працює практичний психолог, яким проводиться психологічна діагностика учнів, групова психодіагностика, індивідуальне консультування учнів, батьків та вчителів,  при необхідності – індивідуальне корегування поведінки учнів.

У ВПУ №4 завжди відкриті двері для абітурієнтів.  Налагоджена тісна співпраця з школами, центром зайнятості.  Ми є активним учасниками Ярмарку професій, інформаційно- просвітницьких заходів «Обирай майбутнє».

Всі напрямки виховної роботи взаємопов’язані, що забезпечує безперервність процесу виховання як на заняттях, так і в позаурочний час.

Організація виховної роботи в період карантину

Хмельниччина переживає складну соціально-політичну ситуацію. Увага країни прикута до масового розповсюдження гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом Covid-19.  

Стратегічними завданнями організації виховного процесу в ЗП(ПТ)О є:

 – сприяння набуттю учнями патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;

– формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;

 – підвищення соціального статусу виховання у системі освіти закладу;

– посилення ролі сім’ї у вихованні учнів, зміцнення її взаємодії з закладом;

розвиток учнівського самоврядування в закладі, використання нових форм реалізації виховного потенціалу молодіжного руху;

– збереження та покращення фізичного, психічного та соціального здоров’я учнів;

– залучення дітей до розв’язання суспільно значущих і особистісних життєвих проблем, формувати досвід громадянської поведінки;

 – формування в учнів життєвих навичок, умінь протистояти ризикам і загрозам, пов’язаним із наркотиками.

Пропонуємо класними керівникам налагодити комунікацію з учнями щодо реалізації онлайн-проєктів для формування у них справжніх людських цінностей, здорового способу життя, національно-патріотичних почуттів, відповідальності за своє життя. Для цієї діяльності можна скористатись такими інструментами:

 – Платформа для дистанційної роботи classtime (за покликанням: https://www.classtime.com/uk/).

 – Дистанційна платформа zoom (за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=Sg4lZrifAxI&feature=youtu.be). – Спілкування у соціальних мережах (Фейсбук, Інстаграм тощо).

 – Створення мультимедійного дидактичного матеріалу Sony Vegas (за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=rU5ToPtoo2I&feature=youtu.be). Пропонуємо такі ідеї для організації спільної діяльності класних керівників та учнів:

 – онлайн-заняття для лідерів учнівського самоврядування «ДНК лідера»;

 – онлайн-проєкти для учнівського самоврядування «Все буде добре», «Твій психолог», «Допоможи бездомним тваринам».

Мета цих проектів – створення нової соціальної справедливості, нової парадигми милосердя;

– онлайн-майстерні керівників гуртків у спільноті «Фейсбук»;

– челенджі: «Скажи вірусу ні», «Все буде добре», «Дякую лікарям», «Не будь байдужим»;

– флешмоби: «На карантині з користю», «Я сумую за навчальним закладом». Під час них учні у своїх соціальних мережах виставлять фото вдома з зазначеним хештегом, а також відмічають своїх знайомих, аби ті приєдналися до флешмобу.

 «Безоплатна правова допомога» (за покликанням: https://legalaid.gov.ua/). (за покликанням: http://bit.do/legalaid). А також номери телефону т.15-47 «Урядова гаряча лінія» з попередження домашнього насильства та телефонні номери «Національна гаряча лінія» т.0-800-500-225 або т.116- 111 (для дзвінків з мобільного). На жаль, не для всіх учасників освітнього процесу є радісною новиною побути разом з рідними. Хоча залишатися вдома – одна з ключових рекомендацій, яка максимально поширюється через усі канали комунікацій. Але власна домівка не завжди може бути найбезпечнішим місцем. Особливо, коли йдеться про тих, хто страждає від домашнього насильства. Тому радимо класним керівникам дистанційно комунікувати з учнями. «Національна гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації «Ла Страда – Україна» працює у звичайному режимі – безкоштовно, анонімно, конфіденційно. Учні можуть звернутися за номерами: 0 800 500 335 (зі стаціонарних) або 116 123 (з мобільних), коли потребуватимуть допомоги. Пропонуємо користуватися Методичними рекомендаціями щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами (режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacijshodo- viyavlennya-reaguvannya-na-vipadki-domashnogo-nasilstva-i-vzayemodiyipedagogichnih-praçivnikiv-iz-inshimi-organami-ta-sluzhbami) та матеріалами з питань запобігання та протидії домашньому насильству, що розміщені на офіційному сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1kdBNPKwOFNWwoLNJ5RaJIvfro7oazdU w/view). Актуальною залишається профілактична робота щодо протидії торгівлі людьми. З метою виконання «Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 111 від 24.02.2016 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/111-2016 %D0%BF#Text), вважаємо за доцільне проводити інформаційні онлайнкампанії: 30 липня – Всесвітній день протидії торгівлі людьми; 18 жовтня – Європейський день боротьби з торгівлею людьми; 2 грудня – Міжнародний день за відміну рабства; 10 грудня – Міжнародний день захисту прав людини. 28 А також поширювати серед учасників освітнього процесу інформацію про діяльність Кол-центру Міністерства соціальної політики України з питань протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей за скороченими телефонними номерами: 1578 – з питань протидії торгівлі людьми; 1538 – з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей, Національної безкоштовної «гарячої лінії» з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів Представництва Міжнародної організації з міграцій (МОМ; в Україні 0 800 505 501 (безкоштовно зі стаціонарних) 527 (безкоштовно з мобільних) www.527.org.ua, Національної дитячої «гарячої лінії» 0 800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного) та Національної «гарячої» лінії з попередження насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0 800 500 335 або 116 123 (для дзвінків з мобільного) ГО «Ла Страда-Україна».

 Рекомендуємо:

– проаналізувати стан справ та посилити індивідуальну корекційну роботу з учнями, які вже скоювали кримінальні правопорушення, та учнями, які мають ознаки агресивної поведінки;

– провести інформаційно-просвітницьку роботу з батьками та законними представниками учнів, схильних до протиправної поведінки, сприяти в організації позакласної зайнятості цієї категорії учнів. Для глибшого та досконалішого здобуття правових знань радимо налагодити міжвідомчу взаємодію онлайн з підрозділами ювенальної превенції Національної поліції України, службами у справах дітей, соціальними службами для сім’ї, дітей та молоді тощо.

 Заходи щодо роботи гуртожитків закладів професійної освіти При організації роботи гуртожитків закладів професійної освіти керуємось Постановою головного державного санітарного лікаря № 48 від 04.08.2020 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів в гуртожитках в період карантину в зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)». У гуртожитку визначена відповідальна особа, яка проводить щоденний температурний скринінг безконтактним методом усім працівникам перед початком робочої зміни та особам, які проживають у гуртожитку. Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2°C або ознаки респіраторних захворювань 29 не допускаються до виконання обов’язків. При виявленні температури тіла понад 37,2°C у осіб, які проживають у гуртожитку, такі особи підлягають ізоляції в ізоляторі до отримання консультації медичного працівника. На вході до гуртожитку розміщені  інформаційні матеріали щодо профілактики корона вірусної хвороби СОVID-19; організовано на вході до гуртожитку місця дія обробки рук спиртовмісними антисептиками. Працівники закладу зобов’язані утримуватися від контакту з особами, які мають симптоми респіраторних захворювань.