Поради психолога вступникам

Поширити

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА МАЙБУТНІМ ВСТУПНИКАМ

Не бійтеся невдач у них можна бачити можливість для зростання, а також встановлювати реалістичні очікування та плануйте подальші дії.  Зберігайте позитивне ставлення, дослуховуйтеся до внутрішніх бажань та не забувайте про власне психологічне та фізичне благополуччя. 

  • Позитивне мислення та реалістичні очікування:

Не сприймайте невдачу як трагедію, а як можливість для нової, кращої спроби, самоаналізу та саморозвитку. Встановлюйте реалістичні очікування та не намагайтеся досягти всього одразу. 

  • План дій:

Розробіть разом з батьками або психологом план подальших дій, включаючи самоаналіз, вивчення сильних сторін та підготовку до наступних вступних кампаній або вибору іншої спеціальності. 

  • Дослуховуйтеся до себе:

Не намагайтеся вписуватися у чужі очікування, а дослуховуйтесь до своїх внутрішніх бажань та потреб. 

  • Не забувайте про фізичне та психологічне здоров’я:

Невдачі можуть впливати на психологічний стан, тому важливо дбати про достатній відпочинок, харчування та звертатися до фахівців у разі потреби. 

  • Зосередженість та організація:

Зберігайте спокій під час складання іспитів та в процесі вибору спеціальності. Нехай незмінним залишається тільки ваша готовність до змін та руху, – порада психолога. 

  • Звертайтесь за допомогою:

Не соромтеся звертатися за допомогою до психолога, консультанта або батьків. 

  • Самооцінка:

Якщо ви відчуваєте розгубленість чи страх, це не час приймати нові серйозні рішення. Відкладіть їх та зосередьтесь на тому, що ви можете контролювати зараз. 

  • Саморозвиток:

Не бійтеся змінювати свої рішення та цілі. Ви завжди можете змінити курс свого життя. 

  • Встановіть чітку мету:

Напишіть, чого ви хочете досягти, та чому для вас важлива певна спеціальність.

  • Розподіліть свій час:

Зробіть план підготовки до вступних екзаменів та вивчіть матеріал систематично. 

  • Не бійтеся просити допомоги:

Якщо ви не можете впоратися самостійно, зверніться за допомогою до психолога, учителів або батьків. 

  • Бережіть своє здоров’я:

Зробіть перерви, щоб відпочити, снідайте та пийте достатньо води. 

 В училищі діє система заходів із профорієнтації, популяризації будівельних робітничих професій. Основою професійного самовизначення особи є самопізнання та об’єктивна самооцінка індивідуальних особливостей, зіставлення своїх професійно важливих якостей і можливостей з вимогами, необхідними для набуття конкретних професій, та кон’юктурою ринку праці.

Професійна орієнтація включає такі елементи: професійна інформація, професійна консультація, професійний добір, професійний відбір, професійна адаптація.

Професійна інформація забезпечує ознайомлення із змістом і перспективами розвитку професій, формами та умовами оволодіння ними, станом та потребами ринку праці в кадрах, вимогами професій до особистості, можливостями професійно-кваліфікованого становлення.

Професійна консультація ґрунтується на науково організованій системі психолога-профконсультанта та особи, яка потребує допомоги у виборі або зміні професії чи виду діяльності на основі вивчення її індивідуально-психологічних характеристик, професійних інтересів, нахилів, стану здоров’я, особливостей життєвої ситуації та з урахуванням потреб ринку праці.

Професійний добір – система профдіагностичного обстеження особи, спрямована на визначення професії, яка найбільше підходить конкретній особі.

Професійний відбір проводиться з метою визначення ступеня придатності особи до окремих видів професійної діяльності згідно з нормативними вимогами.

Професійна адаптація покликана сприяти входженню особи у трудову діяльність, практичній перевірці правильності професійного вибору, успішному професійному самовизначенню працівника.

Основними завданнями профорієнтації в нашому навчальному закладі є:

– ознайомлення підлітків з професіями та правилами вибору професії, рекомендованими Міністерством освіти і науки України;

– виховання у молоді спрямованості на самопізнання і власну активність як основу професійного самовизначення;

– формування вміння зіставляти свої здібності з вимогами, необхідними для набуття конкретної професії, складати на цій основі реальний план оволодіння професією;

– забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості.

Професійна орієнтація забезпечує реалізацію соціально-економічної, медико-фізіологічної, психолого-педагогічної функцій.