Поради психолога вступникам
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА МАЙБУТНІМ ВСТУПНИКАМ
Не бійтеся невдач у них можна бачити можливість для зростання, а також встановлювати реалістичні очікування та плануйте подальші дії. Зберігайте позитивне ставлення, дослуховуйтеся до внутрішніх бажань та не забувайте про власне психологічне та фізичне благополуччя.
- Позитивне мислення та реалістичні очікування:
Не сприймайте невдачу як трагедію, а як можливість для нової, кращої спроби, самоаналізу та саморозвитку. Встановлюйте реалістичні очікування та не намагайтеся досягти всього одразу.
- План дій:
Розробіть разом з батьками або психологом план подальших дій, включаючи самоаналіз, вивчення сильних сторін та підготовку до наступних вступних кампаній або вибору іншої спеціальності.
- Дослуховуйтеся до себе:
Не намагайтеся вписуватися у чужі очікування, а дослуховуйтесь до своїх внутрішніх бажань та потреб.
- Не забувайте про фізичне та психологічне здоров’я:
Невдачі можуть впливати на психологічний стан, тому важливо дбати про достатній відпочинок, харчування та звертатися до фахівців у разі потреби.
- Зосередженість та організація:
Зберігайте спокій під час складання іспитів та в процесі вибору спеціальності. Нехай незмінним залишається тільки ваша готовність до змін та руху, – порада психолога.
- Звертайтесь за допомогою:
Не соромтеся звертатися за допомогою до психолога, консультанта або батьків.
- Самооцінка:
Якщо ви відчуваєте розгубленість чи страх, це не час приймати нові серйозні рішення. Відкладіть їх та зосередьтесь на тому, що ви можете контролювати зараз.
- Саморозвиток:
Не бійтеся змінювати свої рішення та цілі. Ви завжди можете змінити курс свого життя.
- Встановіть чітку мету:
Напишіть, чого ви хочете досягти, та чому для вас важлива певна спеціальність.
- Розподіліть свій час:
Зробіть план підготовки до вступних екзаменів та вивчіть матеріал систематично.
- Не бійтеся просити допомоги:
Якщо ви не можете впоратися самостійно, зверніться за допомогою до психолога, учителів або батьків.
- Бережіть своє здоров’я:
Зробіть перерви, щоб відпочити, снідайте та пийте достатньо води.
В училищі діє система заходів із профорієнтації, популяризації будівельних робітничих професій. Основою професійного самовизначення особи є самопізнання та об’єктивна самооцінка індивідуальних особливостей, зіставлення своїх професійно важливих якостей і можливостей з вимогами, необхідними для набуття конкретних професій, та кон’юктурою ринку праці.
Професійна орієнтація включає такі елементи: професійна інформація, професійна консультація, професійний добір, професійний відбір, професійна адаптація.
Професійна інформація забезпечує ознайомлення із змістом і перспективами розвитку професій, формами та умовами оволодіння ними, станом та потребами ринку праці в кадрах, вимогами професій до особистості, можливостями професійно-кваліфікованого становлення.
Професійна консультація ґрунтується на науково організованій системі психолога-профконсультанта та особи, яка потребує допомоги у виборі або зміні професії чи виду діяльності на основі вивчення її індивідуально-психологічних характеристик, професійних інтересів, нахилів, стану здоров’я, особливостей життєвої ситуації та з урахуванням потреб ринку праці.
Професійний добір – система профдіагностичного обстеження особи, спрямована на визначення професії, яка найбільше підходить конкретній особі.
Професійний відбір проводиться з метою визначення ступеня придатності особи до окремих видів професійної діяльності згідно з нормативними вимогами.
Професійна адаптація покликана сприяти входженню особи у трудову діяльність, практичній перевірці правильності професійного вибору, успішному професійному самовизначенню працівника.
Основними завданнями профорієнтації в нашому навчальному закладі є:
– ознайомлення підлітків з професіями та правилами вибору професії, рекомендованими Міністерством освіти і науки України;
– виховання у молоді спрямованості на самопізнання і власну активність як основу професійного самовизначення;
– формування вміння зіставляти свої здібності з вимогами, необхідними для набуття конкретної професії, складати на цій основі реальний план оволодіння професією;
– забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості.
Професійна орієнтація забезпечує реалізацію соціально-економічної, медико-фізіологічної, психолого-педагогічної функцій.