Історія училища
ІСТОРІЯ, ТРАДИЦІЇ, НОВАЦІЇ
З турботою про молодь 22 травня 1966 року було засноване професійне училище як навчальний заклад для підготовки кваліфікованих робітників будівельної галузі Хмельницької області. Спочатку це було ПТУ №10, яке знаходилось на вулиці Тернопільській. З 1970 року навчально-виробничий процес проводився вже за адресою вулиця Інститутська, 10 – відповідно у ПТУ №4. З 1974 року – СПТУ №4, з 1990 року знову ПТУ № 4.
Новий етап в історії закладу освіти розпочався в серпні 2000 року, коли училище набуло статусу Вищого професійного училища №4 м. Хмельницького.
Сьогодні колектив із вдячністю та повагою вшановує пам’ять тих, хто закладав основи освітнього закладу, попередніх керівників: Василя Гнатовича Андрійчука (1966-1968), Олександра Ароновича Надєцкого (1968-1969), Михайла Івановича Палюгу (1969-1970), Натана Йосиповича Скальта (1970-1973), Івана Євдокимовича Несєна (1973-1977), Петра Васильовича Тихонюка (1978-2016).
З 2017 року, продовжуючи традиції, стиль діяльності своїх попередників, очолює колектив і спонукає до пошуку нового, прогресивного Сергій Володимирович Михайлов. Відданість своїй справі, принциповість, величезний оптимізм, вміння бачити перспективу, прогнозувати результати – дали змогу керівнику об’єднати навколо себе колектив однодумців, учнів, створити творчу атмосферу.
Вище професійне училище №4 м. Хмельницького є закладом професійної (професійно-технічної) освіти ІІІ атестаційного рівня, що забезпечує права громадян на здобуття повної загальної середньої та професійної освіти, також здійснює підготовку робітників високого рівня кваліфікації за такими напрямами: будівельні, монтажні і ремонтно-будівельні роботи, деревообробне виробництво, автомобільний транспорт.
За роки існування в навчальному закладі підготовлено біля 20 тисяч кваліфікованих робітників. Із них близько 2 тисячі закінчили училище з відзнакою. На сьогодні в закладі освіти навчається 392 учні.
Училище має потужну матеріально-технічну базу: 19 навчальних кабінетів, 2 лабораторії; 10 майстерень; актовий зал на 250 місць; спортивний зал та інші приміщення для гурткової та секційної роботи, стадіон, гуртожиток на 150 місць, бібліотеку з читальним залом (60 місць) та книжковим фондом 44074 примірники.
Належний рівень освітнього процесу забезпечують висококваліфіковані педагогічні працівники – 15 викладачів, 20 майстрів виробничого навчання. Серед них 4 відмінники освіти України (Кенц П.І., Побережний І.В., Симоненко М.Г., Спірідов П.Б.), 13 викладачів мають вищу кваліфікаційну категорію, 8 – педзвання «старший викладач», 2 – «викладач-методист», 11 майстрів виробничого навчання – найвищий тарифний розряд, 8 – педзвання «майстер виробничого навчання І категорії», 2 – «майстер виробничого навчання ІІ категорії».
Головне завдання колективу – створення сучасного інноваційного середовища з впровадженням ефективних форм функціонування освітньої системи, здатних підвищити якість професійної підготовки та формування професійної мобільності, що може бути досягнуте лише шляхом удосконалення освітнього процесу.
Перспективною технологією оптимізації освітнього процесу є впровадження дуальної системи навчання за професіями «Монтажник систем утеплення будівель», «Муляр», «Штукатур», яка передбачає паралельне навчання учнів в училищі та проходження професійно-практичної підготовки на підприємстві.
Щоб бути конкурентоспроможними на ринку праці налагоджено тісну співпрацю з роботодавцями та виробниками будівельних матеріалів. Саме з цією метою на базі училища з 2006 року функціонує навчально-практичний будівельний центр «Хенкель-Баутехнік (Україна)», 2023 – з професії «Монтажник гіпсокартонних конструкцій» за технологіями ТДВ «SINIAT», які ведуть підготовку, перепідготовку, стажування слухачів будівельної галузі за новітніми технологіями з впровадженням сучасних матеріалів, інструментів та обладнання.
В закладі освіти діє центр професійного розвитку і кар’єри, де проводяться зустрічі з роботодавцями, успішними випускниками училища. З метою сприяння успішному розвитку професійної кар’єри випускників, консультанти Центру допомагають визначити інтереси, рівень мотивації, розповідають алгоритми пошуку роботи та побудови власної справи.
Методична робота – основний компонент організаційної системи, яка спрямована на реалізацію наукової проблеми училища «Формування компетентностей учасників освітнього процесу через створення інноваційного освітнього простору». Система методичної роботи носить творчий характер і сприяє до участі в пошуковій, дослідницько-експериментальній роботі педагогів та учнів. Результативно працюють педагогічні школи, творчі групи педагогів-однодумців, методичні об’єднання педагогів за фахом.
Життя училища – це не лише якісний навчальний процес. Виховна робота спрямована спрямована на розвиток учнів відповідно до їх інтересів і нахилів. Невід’ємною його складовою є організація волонтерської роботи, дозвілля учнів. Для всебічного розвитку молоді працюють предметні гуртки та гуртки технічної творчості.
Матеріально і морально стимулюються учні, які мають високі досягнення у навчанні, беруть участь у художній самодіяльності, спорті, громадській роботі.
З метою надання допомоги та підтримки здобувачам освіти пільгових категорій в училищі працюють психологічна служба і служба порозуміння.
Педагогічний колектив училища постійно рухається вперед, орієнтується на технології майбутнього, впроваджує нові форми і методи осучаснення освітнього процесу, формуючи творчо розвинену особистість з інноваційним мисленням, здатну до навчання упродовж життя.
Результатом праці є творчі здобутки педагогів, їх нагороди. Гордість колективу -викладач спеціальних дисциплін, педагог-новатор Кот Т.І., яка за вагомий внесок в розвиток професійної (професійно-технічної) освіти відзначена дипломом і премією Верховної Ради України.
Щорічно педагогічні працівники та учні посідають призові місця у конкурсах різних рівнів і тематики.
Спільні цінності, наполеглива праця, відданість справі та професіоналізм і надалі сприятимуть новим здобуткам і досягненням колективу Вищого професійного училища №4 м. Хмельницького, що дають змогу підготувати висококваліфікованого, конкурентоспроможного робітника на ринку праці.