Соціальний захист
Соціально-педагогічний супровід освітнього процесу
Соціально-психологічний супровід – це процес, що містить комплекс цілеспрямованих послідовних педагогічних дій, які допомагають дитині зрозуміти життєву ситуацію, забезпечують дитині саморозвиток на основі рефлексії того, що відбувається.
Основною метою соціально – педагогічного супроводу є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, формування безпечного освітнього середовища для максимальної реалізації внутрішнього потенціалу всіх учасників освітнього процесу.
Соціальний педагог реалізовує завдання в контексті збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання , сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Основні завдання соціально-педагогічного супроводу:
- Здійснення соціальної адаптації дітей до умов навчального закладу.
- Створення сприятливого мікроклімату в освітньому закладі.
- Здійснення просвітницько-профілактичної та соціально-перетворювальної діяльності із здоровими дітьми і дітьми з особливими потребами та їх батьками з метою створення сприятливого навчально-розвивального середовища.
- Надання соціально-педагогічної допомоги соціально незахищеним категоріям дітей з метою правового захисту, підвищення їх соціального статусу.
- Здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей, схильних до девіацій та їх батьків (опікунів).
- Проведення просвітницько-профілактичної, консультативної, колекційної роботи з ліцеїстами, батьками з питань комп’ютерної залежності.
- Профілактика протиправної, агресивної, насильницької, адитивної поведінки серед ліцеїстів.
- Здійснення соціально-педагогічного патронажу сімей, які перебувають в кризових життєвих обставинах.
- Посилення профілактичної роботи з питань попередження негативних явищ в суспільстві: експлуатації, торгівлі, насильства, бездоглядності, нездорового способу життя тощо.
- Стимулювання соціально-значимої діяльності ліцеїстів через залучення їх до секцій та гуртків, до дитячих та молодіжних організацій, волонтерської роботи, організація соціально прийнятного дозвілля для ліцеїстів.
- Залучення учасників освітнього процесу до правової культури, збагачення їх правовими знаннями, вміннями, навичками з метою дотримання прав дітей та ін. суб’єктів як в межах закладу, так і поза ним.
- Підвищення соціально-психологічної культури і компетентності всіх учасників освітнього процесу.